ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом голови
Жовтневого районного суду
м. Маріуполя Донецької області
від "25" травня 2011 року
№ 13-І
ПОЛОЖЕННЯ
про забезпечення доступу до публічної інформації
в Жовтневому районному суді м. Маріуполя Донецької області
Розділ І. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає порядок доступу до публічної інформації у Жовтневому районному суді м. Маріуполя Донецької області (далі – суд) відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року № 2939-VI.
1.2. Визначення понять:
1) запит на інформацію – це прохання особи чи групи осіб в усній, письмовій чи іншій формі надати публічну інформацію, що знаходиться у володінні суду;
2) публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі здійснення судом повноважень, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суду;
3) запитувачі інформації – фізичні, юридичні особи, крім суб’єктів владних повноважень, об’єднання громадян без статусу юридичної особи;
4) звернення громадян – викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги;
5) суб’єкт владних повноважень – орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
1.3. Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації, здійснюється відповідно до законів України "Про доступ до публічної інформації", "Про судоустрій і статус суддів", "Про інформацію", "Про доступ до судових рішень", Цивільного процесуального кодексу України, Господарського процесуального кодексу України, Кримінально-процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Кодексу України про адміністративні правопору
шення.
1.4. Дія цього Положення не поширюється на надання інформації при здійсненні судочинства в суді, при виконанні судових рішень, на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян.
1.5. Дотримання встановленого порядку надання публічної інформації (опрацювання, систематизація, аналіз та контроль щодо задоволення запиту) про діяльність суду організовують і забезпечують керівник апарату суду та відповідальна особа суду з питань запитів на інформацію.
Розділ ІІ. Забезпечення доступу до публічної інформації
2.1. Доступ до публічної інформації про діяльність суду забезпечується шляхом:
1) оприлюдненням публічної інформації в засобах масової інформації (далі - ЗМІ);
2) розміщенням публічної інформації на офіційній веб-сторінці суду на офіційному веб-сайті судової влади в мережі Інтернет;
3) розміщенням публічної інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;
4) присутністю запитувачів інформації на відкритих судових засіданнях у суді;
5) наданням інформації за запитами на інформацію.
2.2. Інформація про діяльність суду може надаватися в усній формі та у вигляді документованої інформації, в тому числі у вигляді електронного документа.
2.3. Публічна інформація про діяльність суду надається у формі, визначеній законодавством у сфері судоустрою, статусу суддів та здійснення судочинства.
У випадку якщо форма надання публічної інформації законодавством не передбачена, вона надається у формі, визначеній у запиті на інформацію. У разі неможливості надання вказаної інформації у запитуваній формі інформація надається в тому вигляді, в якому вона зберігається в суді.
Публічна інформація надається в усній формі фізичним, юридичним особам, об’єднанням громадян під час особистого прийому. Вказана інформація також надається по телефону уповноваженими посадовими особами.
2.4. Доступ до публічної інформації про діяльність суду обмежується, якщо вказана інформація віднесена чинним законодавством до інформації з обмеженим доступом.
Перелік відомостей, які належать до інформації з обмеженим доступом, а також відомостей, які не містять ознак публічної інформації, визначається в додатку 1 до цього Положення.
2.5. Особами, відповідальними за надання відомостей за запитами на інформацію, є посадові особи апарату суду в межах своєї компетенції, яких наказом керівника апарату суду призначено відповідальними з питань запитів на інформацію.
2.6. Надання публічної інформації про діяльність суду запитувачам інформації на їх запит, а також розміщення вказаної інформації на веб-сторінці суду та інформаційному стенді забезпечують відповідальні особи апарату суду за такими напрямами діяльності:
– щодо інформації довідкового характеру з автоматизованої системи документообігу суду (далі – АСД), про прийом громадян у суді – заступник керівника суду;
– щодо документів, які зберігаються в архіві суду – завідувач архіву суду;
– щодо питань пов’язаних з реєстрацією вхідної кореспонденції та справ, які надійшли до суду – старший секретар (канцелярія);
– про рух судових справ, день, час і місце їх розгляду, стан розгляду у відповідній судовій юрисдикції на поточну дату: в усній формі (за письмовими запитами) – відповідні секретарі суду, або помічники суддів;
– персональні дані та відомості з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних та про доступ до публічної інформації; про вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад – консультант з кадрової роботи;
– про нормативно-правові засади діяльності суду; про статистичні дані щодо здійснення судочинства судом, відображені у звітах, матеріали аналізів та узагальнень судової практики суду – консультант суду;
– про матеріально-технічне забезпечення суду, утримання, експлуатацію, ремонт, будівництво адміністративних будівель, обслуговування території; господарське забезпечення заходів, які проводяться судом – завідувач господарством;
– про створення працівникам безпечних умов праці, надання їм допомоги у вирішенні соціально-побутових питань, забезпечення житлом; охорону праці та техніку безпеки, пожежну безпеку; організацію медичного обслуговування суддів та працівників апарату – консультант суду з кадрової роботи;
– про інформаційно-телекомунікаційні системи, функціонування автоматизованої системи документообігу суду; про стан забезпечення інформаційно-технічними засобами залів судового засідання; про впровадження та забезпечення комп’ютерною технікою робочих місць суддів та працівників апарату суду; відомості щодо забезпечення працездатності комп’ютерного та мережевого обладнання; про аналіз ефективності використання комп’ютерної техніки в суді; про впровадження сучасних інформаційних технологій в інформаційну діяльність суду – головний спеціаліст з інформаційних технологій;
– про доступ до судових засідань у суді – старший судовий розпорядник;
– про порядок акредитації представників ЗМІ, наповнення інформацією веб-сторінки суду – заступник керівника апарату суду.
Розділ ІІІ. Надання публічної інформації про діяльність суду
3.1. Оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації забезпечується відповідно до законів України "Про судоустрій і статус суддів", "Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації", "Про доступ до публічної інформації", "Про інформацію", "Про друковані засоби масової інформації", "Про телебачення і радіомовлення", "Про інформаційні агентства".
Порядок взаємодії суду з представниками засобів масової інформації визначено у додатку 2 до цього Положення.
3.2. Відповідно до Інструкції з діловодства в загальних місцевих судах головний спеціаліст з інформаційних технологій забезпечує оприлюднення на веб-сторінці суду інформації, підготовленої відповідальними особами апарату суду з урахуванням вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації".
3.3. Розміщенню на офіційній веб-сторінці суду, зокрема, підлягають:
1) інформація про суд та його діяльність:
– місцезнаходження, поштова адреса, адреса електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію;
– прізвища, імена та по батькові, службові номери засобів зв’язку голови суду та його заступника, керівника апарату суду та його заступника, інших суддів;
– розклад роботи та графік прийому громадян;
– наявність вакансій, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад;
– порядок звернення до суду учасників судового процесу;
2) правила внутрішнього трудового розпорядку суду;
3) інформація про нормативно-правові засади діяльності суду;
4) інформація, пов’язана з розглядом справ у суді;
5) дані судової статистики;
6) інформація про порядок складання та подання запиту на інформацію;
7) інформація про систему обліку, види інформації, що знаходяться у володінні суду;
8) звіти, в тому числі щодо результатів розгляду запитів на інформацію;
9) інші відомості про діяльність суду, які належать до публічної інформації.
3.4. Рішення суду розміщуються в Єдиному державному реєстрі судових рішень відповідно до Закону України «Про доступ до судових рішень» з урахуванням положень Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень, затвердженого Постановою КМУ № 740 від 25.05.2006 року, посадовими особами суду, згідно їх функціональних та посадових обов’язків.
3.5. У фойє суду на інформаційному стенді розміщується інформація:
1) про порядок роботи суду, включаючи порядок прийому громадян, представників юридичних осіб, об’єднань громадян, з питань, пов’язаних з організацією діяльності суду;
2) відомості про дату, час, місце проведення судового засідання у справах, призначених до розгляду в суді;
3) банківські реквізити для сплати судового збору;
4) порядок оскарження судових рішень до суду;
5) зразки заяв про видачу копій судових документів, про надання дозволу на побачення з особами, які тримаються під вартою і рахуються за судом;
6) порядок пропуску до приміщення суду і зали судових засідань;
7) умови і порядок отримання інформації про діяльність суду;
8) інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації про діяльність суду.
3.6. Фізичні особи, представники юридичних осіб, об’єднань громадян без статусу юридичної особи мають право бути присутніми на відкритому судовому засіданні в суді, робити письмові записи, а також використовувати портативні аудіотехнічні пристрої відповідно до вимог та обмежень, які встановлюються процесуальним законодавством.
3.7. Порядок доступу осіб, указаних у пункті 3.6, до приміщення суду і зали судових засідань регулюється наказом Державної судової адміністрації України «Про затвердження Правил пропуску осіб до приміщень судів та на їх територію транспортних засобів» № 102/765 від 12.09.2005р.
3.8. Запитувач має право звернутися до суду із запитом на інформацію, вимоги щодо оформлення якого визначені Законом України "Про доступ до публічної інформації".
З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подавати запит шляхом заповнення відповідних форм запитів на інформацію на офіційному веб-сайті Суду (додатки 3 – 5 до Положення).
Форма електронного запиту містить інструкцію щодо його заповнення (додаток 6 до Положення).
Розділ ІV. Порядок реєстрації та опрацювання запитів на інформацію
4.1. Запити на інформацію, що надходять на адресу суду, приймаються, попередньо опрацьовуються відповідальною особою і реєструються в канцелярії суду в автоматизованій системі документообігу відповідно до Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах з урахуванням вимог цього Положення.
4.2. Після отримання та реєстрації запитів на інформацію канцелярія суду передає відповідні запити голові суду для обов’язкового розгляду та подальшого руху.
4.3. У випадках коли запит містить прохання надати інформацію, яка стосується різних напрямів діяльності суду, відповідальними за надання відповідей на запит визначаються всі відповідні посадові особи згідно з напрямами діяльності, визначеними пунктом 2.6 цього Положення.
За рішенням голови суду або його заступника, керівника апарату суду чи його заступника відповідальним за надання відповіді на такий запит може бути визначено одну із посадових осіб. У такому випадку співвиконавці зобов’язані не пізніше чотирьох робочих днів з дня отримання судом запиту надати відповідальному виконавцю відповідні документи.
4.4 Запит на інформацію з відповідною резолюцією голови суду чи його заступника, керівника апарату суду чи його заступника опрацьовується канцелярією суду в АСД, після чого невідкладно передається виконавцям.
4.5. Реєстрація та опрацювання запитів на інформацію, які надійшли до суду у вигляді електронного документа, здійснюється уповноваженим працівником суду в загальному порядку після їх роздрукування на паперовому носії.
4.6. Відповідь на електронний запит надається на адресу, вказану запитувачем інформації, та у запитуваній формі (листом чи у вигляді електронного документа).
Паперові копії листування за електронними запитами на інформацію повертаються до канцелярії суду для зберігання згідно з номенклатурою справ суду.
4.7. Відповідь на запит на інформацію має надаватись не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту судом.
У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.
4.8. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних відповідальна посадова особа суду за надання інформації за таким запитом, може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів. Про продовження строку він повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
4.9. У випадках коли запитувана інформація містить документи обсягом більш як 10 сторінок, відповідальна посадова особа суду за надання інформації, не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання судом запиту повідомляє про це заявника із зазначенням вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів, та реквізитів і порядку сплати цих витрат. За таких обставин надання інформації здійснюється протягом трьох робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат.
4.10. У разі якщо запит, поряд з проханням надати публічну інформацію, містить прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної, то відповідь на питання, які не відносяться до публічної інформації, може бути направлена заявнику окремо у терміни, передбачені чинним законодавством, про що запитувач повідомляється у відповіді на інформаційний запит.
Розділ V. Порядок надання інформації про діяльність Суду
5.1. Відповідь на запит надається відповідальною особою з питань запитів на інформацію, визначеною наказом керівника апарату суду, за її підписом.
Відповідь на запит, що містить прохання надати інформацію з різних напрямів діяльності суду, виконавцями якого визначено кілька осіб, а відповідальним за надання відповіді – одного з них, а також відповідь з відмовою в наданні інформації з підстав, передбачених підпунктом 1 пункту 5.5 цього Положення, надається за підписом керівника апарату суду або за його дорученням відповідальною особою з питань запитів на інформацію.
5.2. Відповідь на запит повинна містити запитувану інформацію або мотивовану відмову в наданні такої інформації. У відповіді на запит вказуються найменування, поштова адреса суду, посада особи, яка надає відповідь, а також реєстраційний номер і дата відповіді на запит.
5.3. У випадку якщо запитувана інформація про діяльність суду належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит вказуються вид, найменування, номер і дата прийняття акта, відповідно до якого доступ до зазначеної інформації обмежений. У разі якщо частина запитуваної інформації належить до інформації з обмеженим доступом, а інша частина є загальнодоступною, надається запитувана інформація, за винятком інформації з обмеженим доступом.
Відповідь на такий запит підлягає обов’язковому погодженню з відповідальним працівником апарату суду.
5.4. Відповіді на запит підлягають обов’язковій реєстрації в суді.
5.5. Суд має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:
1) якщо він не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом;
3) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації", відповідно до якої запит на інформацію має містити:
– ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є;
– загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
– підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Особі, яка не оплатила передбачені законодавством фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком документів, запитувана інформація надається після сплати цих витрат.
5.6. Інформація на запит надається безкоштовно.
У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов'язаний відшкодувати фактичні витрати на їх копіювання та друк.
Розмір витрат на копіювання та друк копій документів та порядок відшкодування цих витрат визначається чинним законодавством України.
Форма електронного запиту на інформацію
ЗАПИТ
на отримання публічної інформації
Фізична особа
Юридична особа чи об'єднання громадян
П.І.Б.
Організація, об'єднання
П.І.Б. представника запитувача, посада
Вид, назва, реквізити чи зміст документа, до якого Ви б хотіли отримати доступ
або
Я б хотів отримати доступ до інформації про… (Загальний опис інформації)
Прошу надати відповідь Поштою Факсом Електронною поштою
Зворотня адреса (номер факсу, електронна пошта)
Контактний E-mail