flag Судова влада України

Єдиний Контакт-центр судової влади України 0-800-501-492

 Для сприяння громадянам з особливими потребами у реалізації їх прав щодо рівного доступу до правосуддя в Жовтневому районному суді м. Маріуполя  діє відповідальний працівник –

   старший судовий розпорядник

Чаркін Роман Ігоревич (каб. № 9),

одним із завдань якого є забезпечення надання безпосередньої допомоги під час відвідування громадянами з особливими потребами приміщення суду.

                                                                                                      

                   

 

 

Рекомендації щодо поведінки та безпосередньої допомоги людям з особливими потребами під час відвідування  Жовтневого районного суду м. Маріуполя Донецької області: 

Етика спілкування з людьми з інвалідністю:

Толерантність

Рівноправ’я

Розуміння

Шанобливість

Визнання

Сприйнятливість 

Якщо в суд звертається особа, що має інвалідність, то потрібно трактувати її в першу чергу як клієнта, який звернувся за послугою, але при цьому необхідно розуміти і володіти деякими особливостями у спілкуванні. 

Вади опорно-рухового апарату  

Основні правила: 

- Зробити крок назустріч і спитатися – чим можна допомогти. Допомога має бути ненав’язливою і не надмірною. Вислухайте: що і як робити. Люди на візку також мають різну фізичну справність, відповідно і допомоги можуть очікувати різної. 

- Спілкуючись з людиною, яка сидить у візку намагайтеся знайти можливість спілкуватися з нею на одному рівні, щоб людина у візку не задирала до співрозмовника голову. Бажано, знайти можливість сісти на стілець і, якщо йдеться про ознайомлення із документами, мати можливість сидіти поруч за столом. 

- Майте на увазі, що у неповноправної людини мажуть бути проблеми користуватися письмовим приладдям тощо. Запитуйте, чи потрібно в цьому допомогти. 

Вади слуху і мови

Люди з вадами слуху ззовні без ознак інвалідності. Однак, при цьому вони можуть мати різний рівень втрати слуху і по різному розвинене мовлення. Є люди, які не чують, але розмовляють. Спілкуючись будьте привітними, посміхайтеся. Таким чином людина матиме до Вас довіру. 

- При розмові з нечуючими необхідно дивитися безпосередньо на співрозмовника, повільно і чітко промовляти слова із виразною мімікою. Важливо, щоб джерело світла не було за вашою спиною, бо в такому випадку Ваше обличчя буде затінене. 

- Необхідно мати можливість спілкуватися за допомогою переписки: мати листки паперу, блокнот, ручку/олівець тощо. Звичайно, треба писати читабельним почерком, не формулювати довгих фраз. 

- Не затемнюйте обличчя, особливо уста, і не закривайте його руками, волоссям тощо. 

- Щоб привернути увагу людини, яка не чує, торкніться її злегка за плече або помахайте до неї рукою. Коли Вас помітили, тоді починайте спілкування. Кричати не варто. 

- Якщо нечуюча людина користується послугою сурдоперекладача, то при спілкуванні необхідно дивитися на того, хто звернувся за послугою. Тобто, на нечуючу людину, а не на перекладача. 

- Підтримуйте зоровий контакт, демонструйте спокій та позитивні емоції. 

- Під час розмови з людиною, яка має порушення слуху потрібно дивитися саме на неї. 

- Пильнуйте, щоб джерела світла не було за вами. Не затемнюйте свого обличчя. 

- Переписуйтеся, щоб уникнути труднощів при усному спілкуванні. 

- Говоріть ясно та чітко, не змінюйте теми розмови. 

- Якщо спілкуєтеся через сурдоперекладача, звертайтеся безпосередньо до співрозмовника. 

З вадами зору

Спілкуючись із незрячими людьми називайте себе і, залежно від ситуації, присутніх: 

- Описуйте – де ви знаходитесь і попереджуйте про перешкоди, які є не шляху. 

- У розмові з незрячою людиною завжди звертайтеся безпосередньо до неї Необхідно представитися хто Ви, які маєте повноваження, після чого повинні запитати – чим допомогти. 

- При супроводі у приміщенні попереджуйте про перешкоди, які є на шляху, наприклад: «зараз будуть сходи, двері з порогом тощо». При можливості озвучуйте інформуючи про оточення. 

- Якщо припровадили незрячу людину до якогось кабінету службової особи, то інформуйте, куди ви привели, називайте цю людину і інших присутніх. Якщо збираєтеся читати, попередьте про це. 

- Не замінюйте читання будь-якого документу його переказом, особливо, якщо при цьому треба поставити підпис. 

- Якщо рухайтеся, то попередьте про це. 

- Не тягніть за собою. Поясніть чітко – куди потрібно іти. 

 

       

   В приміщенні суду розміщені інформаційні вказівники шрифтом Брайля.